Hummus Podstawowy

Przepisów na różne wersje humusu jest bardzo wiele. Zrobiłam wersję podstawową. Tym razem przez przeoczenie zakupiłam ciemną, gotową pastę tahini. Wam polecam jasną wersję tej pasty. Czekam z utęsknieniem na świeże warzywa, które będzie można zanurzyć w hummusie i zajadać ze smakiem.

Tymczasem podjadałam z avocado i  z suszonymi pomidorami oraz razowym chlebem. Pamiętajcie, że sezam także często uczula, reaguje krzyżowo przy uczuleniu na musztardę i orzechy. Mój syn niestety nie może go jeść, ale reszta rodziny zajadała ze smakiem.

Zapraszam i życzę Smacznego

Hummus podstawowy

CZAS PRZYGOTOWANIA: 15 minut bez gotowania ciecierzycy

ILOŚĆ: ok. 250 ml

Składniki: (miarka to kubek 250 ml)

  • ¾ miarki pasty tahini (u mnie ciemna), można dodać mniej
  • 1 miarka ugotowanej i obranej ze skórki ciecierzycy
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • sól morska do smaku
  • ½ miarki zimnej wody (dolewać stopniowo), w razie konieczności zwiększyć ilość
  • 3-4 ząbki czosnku zmiażdżonego
  • 1-2 łyżki oliwy z oliwek do podania
  • świeżo zmielony pieprz, słodka papryka, natka pietruszki czy jarmuż jako dodatki smakowe

Przygotowanie:

  1. Ciecierzycę moczymy przez noc, wylewamy wodę w której się moczyła, płuczemy, zalewamy nową wodą, gotujemy do miękkości, solimy pod koniec gotowania
  2. Jeszcze ciepłą ciecierzycę obieramy ze skórki (bardzo łatwo schodzi)
  3. W blenderze umieszczamy ciecierzycę, pastę tahini, zmiażdżone ząbki czosnku, część wody i sok z cytryny
  4. Wszystkie składniki dokładnie miksujemy (jeśli pasta wydaje się za gęsta dodajemy kolejną porcję zimnej wody)
  5. Całość doprawiamy do smaku solą, pieprzem, można słodką papryką
  6. Hummus podajemy z oliwą z oliwek, oprószony jarmużem lub natką pietruszki, do warzyw, do chleba
hummus podstawowy mamaalergikagotuje.pl

Fot. Katarzyna Jankowska

Fot. Katarzyna Jankowska
Fot. Katarzyna Jankowska