Muszle nadziewane wegańskim sosem bolognese

image_pdfPobierz PDF

Takie muszle nadziewane możemy przygotować dzień wcześniej i zabrać ze sobą następnego dnia do pracy. Idealne danie na wynos.

Najlepiej smakują na ciepło, więc przed podaniem wkładamy je w naczyniu żaroodpornym na 15 minut do nagrzanego piekarnika.

Muszle nadziewane to również świetna propozycja przekąskowa na różne domówki, imprezy, spotkania ze znajomymi.

U nas pojawiają się często jako główne danie obiadowe czy kolacyjne.

Miłośnikom mięsa polecam takie samo danie ale z klasycznym sosem bolognese. Przepis na taki typowy sos do spaghetti znajduje się na blogu, oraz w mojej książce Mama Alergika Gotuje. Tradycyjnie.

Wersja wegańska sosu bolognese czyli przygotowana na bazie czerwonej soczewicy, w moim odczuciu, jest o niebo lepsza. Strączkowe rośliny są wspaniałą alternatywą dla mięsa, więc starajmy się je jeść często.

Przepis na sos bolognese z czerwonej soczewicy znajduje się w mojej czwartej książce Mama Alergika Gotuje. Z Dziećmi. Dania na jesień i zimę. Taki sos można zastosować także do przygotowania wegańskiej lasagne (przepis także w żółtej książce).

Zapraszam po inspirację i życzę Smacznego

Muszle nadziewane wegańskim sosem bolognese

(wegańskie, bez cukru, opcjonalnie bez glutenu)

Czas przygotowania: 35 minut

Czas pieczenia: 15 minut

Ilość: 15 szt.

Składniki:

  • 15 szt. bezjajecznego makaronu typu muszle (duże) lub bezglutenowego
  • 300 g sosu a’la bolognese z soczewicy*
  • wegański ser typ mozzarella lub parmezan
  • 6 szt. pomidorków koktajlowych (można pominąć)
  • świeża bazylia
  • 1 łyżka oleju

Przygotowanie:

  1. W dużym garnku z osoloną wodą gotujemy makaron al dente, zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  2. Łyżką cedzakową wyjmujemy muszle, układamy je w naczyniu żaroodpornym wysmarowanym olejem.
  3. Muszle wypełniamy przygotowanym farszem.
  4. Posypujemy startym serem wegańskim.
  5. Pomiędzy muszlami układamy połówki pomidorków koktajlowych.
  6. Rozgrzewamy piekarnik do 160°C w opcji z termoobiegiem.
  7. Naczynie wkładamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy muszle przez 15 minut.
  8. Danie podajemy na ciepło, obsypane świeżą bazylią.

Wskazówki:

*Przepis na sos ala bolognese w wersji wegańskiej znajdziesz w książce Mama Alergika Gotuje. Z Dziećmi. Dania na jesień i zimę.

Jeśli zastosujemy muszle z makaronu bezglutenowego, danie będzie bezglutenowe.

Fot. Katarzyna Jankowska

Fot. Katarzyna Jankowska