Sezamki klasyczne

Przymierzam się do wyczarowania małosłodkich sezamek i dlatego zaczęłam od klasycznej wersji, pełnej cukru.

Sezamki klasyczne przygotowałam na bazie cukru kokosowego zmieszanego z trzcinowym, licząc na bardziej zdrową ich wersję.

Te sezamki są jednak tak słodkie, że o zdrowej wersji mowy tu być nie może.

To raczej rozpusta, na którą można sobie pozwolić naprawdę rzadko i w niewielkiej ilości.

 

Pamiętajmy, że cukier uzależnia i wyrządza dużo szkód w naszym organiźmie!

Zapraszam po przepis

Sezamki klasyczne

(bezglutenowe, pełne cukru)

Czas przygotowania: 20 minut

Ilość: kilkanaście sztuk o ok. 6 cm długości

Składniki:

  • 180-200 g ziaren sezamu
  • 100 g cukru trzcinowego nierafinowanego
  • 80 g cukru kokosowego
  • lub po prostu 200 g zwykłego cukru
  • 1 łyżka płynnego miodu (dozwolonego)
  • 2 łyżki wody

Przygotowanie:

  1. Sezam prażymy na suchej patelni, często potrząsając (uważamy, aby go nie przypalić, ma ładnie pachnieć i nadal być jasny)
  2. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia
  3. Cukier umieszczamy w rondelku, dodajemy wodę, podgrzewamy na małym ogniu aż cukier całkowicie się całkowicie rozpuści, wlewamy płynny miód, mieszamy, wsypujemy sezam, szybko mieszamy, postępujemy energicznie bo masa tężeje
  4. Ciepłą masę od razu wykładamy na papier, rozprowadzamy równomiernie po całości, przykrywamy drugim papierem i wałkujemy osiągając duży prostokąt o grubości 3 mm
  5. Papier odrywamy jak masa już lekko stężeje (inaczej albo się przyklei i oderwiemy z sezamem, albo gdy poczekamy za długo, będzie go trudno oderwać)
  6. Jeszcze nie do końca zastygniętą masę kroimy w paski i mniejsze kawałki, odstawiamy do stwardnienia

 

sezamki klasyczne

Fot. Katarzyna Jankowska

Fot. Katarzyna Jankowska

Fot. Katarzyna Jankowska

No Replies to "Sezamki klasyczne"

    Napisz komentarz

    Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.