Domowa masa migdałowa

Samodzielne przygotowanie masy migdałowej nie jest trudne.

Jeśli zastosujemy już zblanszowane migdały albo płatki migdałów zaoszczędzimy czas.

Taką masę możemy wykorzystać do przygotowania różnych wypieków np. rogalików.

Poznaj przepis na Proste rogaliki z bezmlecznego ciasta francuskiego lub Rogaliki drożdżowe.

Uwaga!

Migdały zaliczamy do tej samej grupy alergenów co orzechy.

Uczulenie na orzechy ma charakter IgE zależny, jest często skojarzone z nadwrażliwością na inne alergeny pokarmowe oraz wziewne (np. pyłki brzozy, olchy i leszczyny).

Migdały mogą dać natychmiastowe i silne reakcje alergiczne zarówno u osób dorosłych, jak i u dzieci.

Prażone migdały uczulają silniej.

Zapraszam po przepis i życzę Smacznego!

Domowa masa migdałowa

(wegańska, bezglutenowa)

Czas przygotowania: 40 minut

Ilość: ok. 150 g             

Składniki:

  • 125 g migdałów
  • 4 łyżki cukru pudru trzcinowego
  • 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego złocistego
  • 6 łyżek gorącej przegotowanej wody
  • sok z połówki cytryny lub pomarańczy

Przygotowanie:

  1. Migdały w skórce zalewamy wrzątkiem, odstawiamy na 15 minut, przekładamy do durszlaka, przelewamy zimną wodą (blanszujemy), obieramy ze skórki.
  2. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i prażymy przez 20 minut w 100°C, następnie mielemy.
  3. Zmielone migdały umieszczamy w misce, dodajemy cukier puder, mieszamy.
  4. Świeżo zmielone siemię lniane łączymy z gorącą wodą tworząc kleistą papkę, dodajemy do migdałów, dokładnie łączymy składniki przy pomocy łyżki.
  5. Masę doprawiamy do smaku sokiem z cytryny lub pomarańczy (masa ma być kleista i zwarta).

Wskazówki:

Możemy użyć już obranych migdałów lub płatków migdałów. Zaoszczędzimy czas, wystarczy je zmielić.

Zamiast papki z siemienia możemy użyć wegańskiej gęstej śmietany np. kokosowej.

Zamiast masy migdałowej możemy zastosować dżem lub masę makową.

No Replies to "Domowa masa migdałowa"

    Napisz komentarz

    Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.