Koktajl pomarańczowy z jarmużem

image_pdfPobierz PDF

Zielone koktajle to nieodłączna część diety warzywno-owocowej. W książce Dieta warzywno-owocowa. Uzdrawiająca moc roślin. 150 przepisów umieściłam wiele przepisów na różne koktajle warzywno-owocowe, które spożywałam podczas moich wcześniejszych postów. Jeszcze jeden nie zaszkodzi. Dziś mój trzeci dzień na samych warzywach i owocach.

Jeśli do takiego koktajlu dodamy łyżkę łuskanych nasion konopii albo łyżeczkę nasion chia, wzbogacimy go o zdrowe białko i kwasy omega-3. Dodanie banana nada mu kremową konsystencję, wzbogaci o węglowodany więc doda też porannej energii. Będzie to dobry koktajl na rozpoczęcie dnia dla osób odżywiających się zdrowo.

Zapraszam po przepis i życzę Smacznego

Koktajl pomarańczowy z jarmużem

(wegański, bez glutenu, bez cukru, dieta Dąbrowskiej)

Czas przygotowania: 10 minut

Ilość: ok. 400 ml

Składniki:

  • 1 pomarańcza bio
  • 200 g świeżego ogórka
  • sok z ½ cytryny
  • 2 liście jarmużu
  • 100 ml wody średnio-zmineralizowanej

Przygotowanie:

  1. Pomarańczę obieramy ze skórki, pozbawiamy pestek, umieszczamy w blenderze.
  2. Liście jarmużu myjemy, odrywamy od łodygi, dodajemy do pomarańczy.
  3. Ogórek myjemy, obieramy ze skórki, kroimy na mniejsze kawałki, umieszczamy w blenderze.
  4. Dodajemy sok z cytryny i wodę, całość miksujemy na gładki płyn i podajemy od razu.
Fot. Katarzyna Jankowska

No Replies to "Koktajl pomarańczowy z jarmużem"

    Napisz komentarz

    Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.