Pudding chia z kruszonym karobem

O karobie i jego właściwościach pisałam już wielokrotnie. Ten zamiennik kakao w diecie alergików można teraz podjadać w formie przekąski bo na rynku od jakiegoś czasu występuje w postaci kruszonych strąków karobu.

Jest naturalnie słodki, więc dania z nim przygotowane nie wymagają dosładzania.

Zawarte w karobie minerały i witaminy wzbogacą dietę alergików o niezbędne dla organizmu składniki.

Rok szkolny już za momencik, warto aby nasze pociechy wzmocniły się także energetycznie. Kruszony karob można zabrać do szkoły i chrupać podczas przerw.

A jak zostanie Wam trochę kruszonego karobu można zrobić z niego zdrową wersję puddingu chia. 

Zapraszam po przepis i życzę Smacznego

Pudding chia z kruszonym karobem

(wegański, bezglutenowy, bez cukru, bez kakao)

Składniki:

Przygotowanie:

  1. Do niedużego garnka wlewamy mleko roślinne, wsypujemy kruszony karob i gotujemy przez 5-7 minut na małym ogniu, aż mleko stanie się karmelowe, a kruszony karob zmięknie.
  2. Wsypujemy nasiona chia, dokładnie mieszamy, przekładamy do pucharka i wstawiamy do lodówki na ok. 2 h. (można przygotować na noc, a zjeść rano).
  3. Kruszony karob opadnie na dno naczynia a chia napęcznieje. Przed jedzeniem pudding możemy wymieszać, lub jeść warstwami.

Fot. Katarzyna Jankowska

Fot. Katarzyna Jankowska