Kotlety z komosy ryżowej i bobu

image_pdfPobierz PDF

Zostało 9 dni do mojego pierwszego maratonu. Przygotowania do niego to nie tylko treningi biegowe czy siłowe, ale także odpowiednia dieta. Komosa ryżowa jako źródło białka i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych gości często na moim stole. Na jej bazie powstają dania jednogarnkowe, placuszki czy burgery. Quinoa jest także źródłem składników mineralnych, takich jak: magnez, żelazo, cynk i potas. Zawiera witaminy z grupy B oraz E i cechuje ją wysoka zawartość antyoksydantów.   Alergicy powinni pamiętać, że komosa wchodzi w reakcje krzyżowe z gryką.

Na blogu znajduje się więcej przepisów z wykorzystaniem komosy ryżowej.  

Zapraszam na smaczne burgery i życzę Smacznego

Kotlety z komosy ryżowej i bobu

(bezglutenowe wegańskie, bez cukru)

Czas przygotowania: 15-30 minut

Ilość: 5 szt. ok. 6 cm średnicy

Składniki:

Przygotowanie:

  1. Ugotowany bób, obrany ze skórki blendujemy lub rozgniatamy widelcem
  2. Ugotowaną komosę ryżową studzimy i łączymy z rozgniecionym bobem, chwilę rozdrabniamy przy użyciu ręcznego blendera (nie rozdrabniamy masy na gładko)
  3. Dodajemy drobno posiekaną natkę pietruszki i cebulkę zrumienioną na oliwie, mieszamy składniki
  4. Formujemy kotleciki
  5. Rozgrzewamy patelnię z dodatkiem oleju, kotleciki rumienimy z obu stron lub pieczemy w piekarniku

Wskazówki: Kotlety pieczemy w piekarniku ok. 25 minut na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, w temperaturze 180°C. Smażone kotleciki są bardzo delikatne, przestudzone mają bardziej zwartą postać. Świetnie nadają się jako wypełnienie wegańskich burgerów. Zamiast natki pietruszki możemy dodać inne dozwolone zielone warzywa czy zioła np. jarmuż, szpinak, tymianek, lubczyk.  

Fot. Katarzyna Jankowska

Fot. Katarzyna Jankowska

No Replies to "Kotlety z komosy ryżowej i bobu"

    Leave a reply

    Your email address will not be published.