Owsianka z kruszonym karobem

Na śniadanie poleca się owsianka z kruszonym karobem.

Pokruszone strąki karobowe zwykle stosowane są jako samodzielna przekąska dodająca energii. Karob to inaczej chleb świętojański.

Jest źródłem minerałów takich jak wapń, fosfor, żelazo, magnez i potas oraz witamin E,D,A oraz z grupy B.

W diecie alergików świetnie zastępuje kakao choć muszą na niego uważać osoby z alergią na strączki. Wspomaga odporność organizmu, można go stosować przy zaburzeniach jelitowych oraz w kuracji antygrypowej.

Idealny więc na okres jesienno-zimowy.

Zacznij dzień od zdrowego śniadania, które poprawi Twoje trawienie.

Owsianka z kruszonym karobem

(wegańska, bezglutenowa, bez cukru, bez kakao)

Ilość: 1 porcja

Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • 2 łyżki zmielonego kruszonego karobu
  • 4 łyżki płatków owsianych bezglutenowych
  • 250 ml mleka owsianego bezglutenowego
  • dozwolone owoce

Przygotowanie:

  1. Kruszony karob mielemy na drobną mączkę.
  2. Do niedużego garnka wlewamy mleko roślinne, wsypujemy zmielony karob.
  3. Gotujemy na małym ogniu przez 5 minut (mleko zabarwi się na beżowy kolor i będzie przypominać kakao), w razie konieczności dolewamy więcej mleka (uzupełniamy to co wyparowało).
  4. Dosypujemy płatki owsiane, mieszamy i gotujemy przez 2 minuty do miękkości płatków.
  5. Podajemy owsiankę z dozwolonymi w diecie owocami.

Wskazówki:

Gdy użyjemy więcej mleka owsianka będzie mieć rzadszą konsystencję. Wraz z płatkami można dodać kawałki banana czy jabłka. Owsianka będzie mieć wówczas owocowy smak.

Danie nie wymaga dosładzania. Kruszony karob jest naturalnie słodki.

Fot. Katarzyna Jankowska