fbpx

Pudding jaglany z owocami wegański

Pudding jaglany możesz przygotować w różnych wersjach smakowych. Wszystko zależy od tego jakich składników użyjesz.

Jeśli wykonasz to danie zgodnie z przepisem, uzyskasz smaczny pudding z pomarańczowo-bananową nutą.

Możesz wykorzystać inne sezonowe owoce, a nawet upieczoną dynię lub batat.

Alergikom staraj się podawać owoce pieczone zwłaszcza jeśli mowa o jabłkach czy gruszkach. Teraz jest dobry okres na wprowadzanie ich do diety, bo już nie pylą drzewa i trawy.

Pudding jaglany możesz podać na ciepło lub na zimno. W gęstej wersji może Ci posłużyć nawet jako wypełnienie tarty czy kruchych babeczek.

Dodając rozgrzewające przyprawy, takie jak cynamon, kardamon, czy kakao zadziałasz przeciwzapalnie i wzmocnisz organizm z walce z wirusami.

Uważaj jednak bo przy alergii na rośliny zielne wiele przypraw ma działanie alergizujące.

Chcesz poznawać więcej ciekawostek i zdobywać wiedzę na temat alergii?

Zapisz się do Akademii MAG!

Zapisu dokonujesz wchodząc na nową stronę książki Mama Alergika Gotuje. Tradycyjnie. Wielki Powrót.

To książka, na którą czekają moi czytelnicy od 6 lat.

Nareszcie będzie dostępna!

Jeśli chcesz dowiedzieć się jako pierwsza, o tym kiedy będzie można ją kupić, ZAPISZ się na listę osób zainteresowanych i dołącz do Akademii MAG.

Listy w ramach Akademii przychodzą co poniedziałek bezpośrednio na skrzynkę, którą podasz w rejestracji.

Dziś do uczniów Akademii dotarły materiały na temat alergii na jajko oraz PREZENT w postaci karty edukacyjnej z tabelą zamienników jajek w wypiekach.

Nie chcesz by ominęła się ciekawa i ważna wiedza?

ZAPISZ SIĘ już DZIŚ.

Do zobaczenia w poniedziałek w Akademii MAG, a teraz życzę Ci Smacznego!

Pudding jaglany

(bez mleka, bez jajek, bez cukru, bez glutenu, wegański)

Ilość: 2 porcje

Czas przygotowania: 30 minut

Składniki:

  • 150 g suchej kaszy jaglanej
  • 300 ml mleka roślinnego lub pół na pół z wodą
  • sok z 1 pomarańczy (można pominąć lub dać np. sok z mango, jabłkowy itp.)
  • 1 banan lub inny dozwolony owoc
  • 100-150 ml dodatkowe mleko roślinne lub woda

dodatkowo:

  • dozwolone świeże owoce
  • łuskane nasiona konopii

Przygotowanie:

  1. Kaszę jaglaną delikatnie prażymy na suchej patelni, na niedużej mocy ( u mnie 4-5 w kuchence indukcyjnej), od czasu do czasu poruszamy patelnię by nie przypalić kaszy (kasza nie może zmienić koloru).
  2. Uprażoną kaszę przekładamy do niedużego garnka, zalewamy gorącą przegotowaną woda, płuczemy, wodę odlewamy.
  3. Kaszę zalewamy mlekiem roślinnym i gotujemy na niedużym ogniu (3-4 w kuchence indukcyjnej), po przykryciem, aż do momentu gdy cały płyn wsiąknie a kasza będzie miękka. Kasza nie ma ugotować się na sucho, choć to nie zaszkodzi.
  4. Gorącą kaszę przekładamy do kielicha blendera, dodajemy sok, obranego banana lub inny owoc bez skórki i nasion, wlewamy 100 ml dodatkowego płynu i blendujemy na mus.
  5. Gęstość puddingu zależy od ilości użytych płynów, zawsze danie możemy rozrzedzić sokiem, dodatkiem większej ilości owoców czy mlekiem roślinnym.

Wskazówki:

Taki pudding możemy zrobić również z mlekiem kokosowym, będzie miał zdecydowanie bardziej kremową konsystencję.

Jeśli lubimy słodsze dania, do gotującej się kaszy możemy dodać kawałki daktyli.

Danie możemy dosłodzić także syropem roślinnym, starajmy się jednak ograniczać cukry w diecie.

Fot. Katarzyna Jankowska

No Replies to "Pudding jaglany z owocami wegański"

    Napisz komentarz

    Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.