Naleśniki orkiszowe podstawowe

Naleśniki z dodatkiem owoców czy domowego dżemu możemy przygotować nie tylko na śniadanie, ale również na deser lub lekki obiad. U nas często goszczą na stole, zwłaszcza gdy mam mało czasu na przygotowanie posiłku. Naleśniki orkiszowe podstawowe według tego przepisu mogą stanowić bazę do wytrawnych krokietów albo zawijasów przypominających tortille.

Przepis pochodzi z książki Mama Alergika Gotuje. Tradycyjnie. Wielki Powrót.

Znajdziesz w niej 100 przepisów na codzienne dania. W promocji z E-bookiem TANIEJ, więc polecam skompletować wszystkie ulubione przepisy.

Z doświadczenia wiem, że najwięcej problemów sprawia rodzicom przerabianie domowych, tradycyjnych przepisów na te bez mleka czy jajek.

Rozwiązanie tego problemu także umieściłam w książce, w postaci tabeli z 20 zamiennikami jajka. Z taką ściągawką przerobienie przepisów nie będzie już stanowić problemów.

Czego jeszcze dowiesz się z MAGicznych książek? Wejdź i przeczytaj!

Zapraszam i życzę Smacznego

Naleśniki orkiszowe podstawowe

Czas przygotowania: 15 minut

Ilość: 6 sztuk

Składniki:

  • 150 g mąki orkiszowej jasnej
  • 275-300 ml napoju orkiszowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (bez fosforanów)
  • szczypta soli morskiej

Przygotowanie:

  1. Mąkę przesiewamy, dodajemy do niej sól i proszek do pieczenia, a następnie mieszamy.
  2. Dolewamy napój orkiszowy o temperaturze pokojowej. Całość miksujemy na gładkie ciasto i odstawiamy na kilka minut, aby odpoczęło.
  3. Rozgrzewamy na patelni odrobinę oleju, nalewamy porcję ciasta i smażymy naleśniki z obu stron.
  4. Podajemy od razu na gorąco, z dżemem lub owocami. Możemy je też później odsmażać.

Wskazówki:

Jeśli użyjemy innej mąki, zmieni się konsystencja ciasta i będziemy musieli dolać więcej płynu.

Ciasto naleśnikowe bez jajek powinno przypominać to tradycyjne. Gdy jest za rzadkie, dodajemy więcej mąki.

Można użyć także innego napoju roślinnego, np. owsianego lub ryżowego.

Takie naleśniki świetnie wychodzą z dodatkiem budyniu waniliowego. Można je przygotować także z dodatkiem 3 łyżek aquafaby – zalewy z puszki z ciecierzycą.

Do smażenia naleśników najlepiej sprawdza się patelnia z nieprzywierającym dnem. Polecam patelnie granitowe, teflonowe i żeliwne.

Przepisy na naleśniki bezglutenowe znajdziesz w książkach Mama Alergika Gotuje. Z Dziećmi oraz Mama Alergika Gotuje. Tradycyjnie i Nowocześnie.

Przejrzyj też inne naleśnikowe przepisy dostępne na blogu. (KLIKNIJ)

Daj znać w komentarzu, jakie naleśniki przygotowujesz najczęściej!

Naleśniki orkiszowe podstawowe
Naleśniki orkiszowe podstawowe

1 Reply to "Naleśniki orkiszowe podstawowe"

  • comment-avatar
    Beata 12 lipca 2021 (18:40)

    Nasze ulubione naleśniki
    Polecam gorąco wszystkie przepisy z książki MAG Tradycyjnie, są pycha.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.