fbpx

Ryż z warzywami

Proste przepisy zawsze cieszą się największym powodzeniem. Czasem aż się zastanawiam po co ja tyle wymyślam:)

Ryż z warzywami przygotowałam podczas naszego ostatniego pobytu w Chorwacji. Razem z córką jadłyśmy go ze smakiem jako samodzielne danie wegańskie.

Takie jednogarnkowe danie można przygotować także z ugotowaną kaszą jaglaną, gryczaną czy komosą ryżową.

Zapraszam i życzę Smacznego

Ryż z warzywami

(wegański, bezglutenowy, bez cukru)

Czas przygotowania: 15 minut

Ilość: 2 porcje

Składniki:

  • 1 młoda cukinia
  • 1 cebula
  • 2 marchewki lub pół batatu
  • 6 pieczarek
  • 2 łyżki oliwy z oliwek lub masła klarowanego (nie dla wegan)
  • sól himalajska różowa drobna
  • suszony tymianek
  • pieprz biały
  • 200 g ryżu ugotowanego na sypko

Przygotowanie:

  1. Warzywa myjemy, obieramy ze skórki.
  2. Większą cukinię pozbawiamy nasion, młodą kroimy w całości na mniejsze kawałki.
  3. Marchew lub batat ścieramy na grubych oczkach tarki.
  4. Tłuszcz rozgrzewamy w głębokiej patelni, dodajemy drobno pokrojoną cebulę, szklimy ją przez chwilę, dodajemy drobno pokrojone pieczarki.
  5. Smażymy przez minutę, dodajemy cukinię i startą marchew, solimy i pieprzymy, oprószamy suszonym tymiankiem, mieszamy i smażymy aż warzywa zmiękną (około minuty).
  6. Do przygotowanych ciepłych warzyw dodajemy wcześniej ugotowany ryż, składniki mieszamy, doprawiamy do smaku.
  7. Podajemy na ciepło jako samodzielne danie lub dodatek do obiadu mięsnego lub ryby.

Wskazówki:

Zamiast pieczarek można użyć kurek czy boczniaków. Można dodać inne ulubione warzywa czy zioła. 

Ryż gotuję w proporcjach 1:1. Czyli szklankę wypłukanego dokładnie ryżu zalewam szklanką wody, garnek przykrywam i gotuję ryż na małym ogniu (3 w kuchence elektrycznej) do momentu aż cały płyn się wchłonie. Nie mieszam ryżu. Po ugotowaniu pozostawiam pod przykryciem na ciepłej kuchence jeszcze przez 10 minut. 

 

Fot. Katarzyna Jankowska

No Replies to "Ryż z warzywami"

    Napisz komentarz

    Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.